Zapraszamy na Mały i Duży Wyścig Łasaka!

Przez dwa dni w powiecie suskim zapanuje prawdziwe kolarskie święto! Już w piątek najmłodsi kolarze będą mogli zmierzyć się w Małym wyścigu „Memoriał Henryka Łasaka”, który odbędzie się na stadionie MKS Babia Góra Sucha Beskidzka. Dzień później na terenie Suchej Beskidzkiej, gminy Stryszawa oraz Zembrzyce już po raz dziewiętnasty przejadą kolarze z całej Europy w ramach Memoriału Henryka Łasaka.

Starostwo Powiatowe jest współorganizatorem Memoriału Henryka Łasaka. Zawodnik, który zajmie drugie miejsce, otrzyma puchar Starosty Suskiego.

Tymczasem już dziś zapraszamy do dobrego wstępu do sobotniego Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego, bo tak trzeba nazwać Mały Wyścig „Memoriał Henryka Łasaka”

Jednak w piątkowej imprezie 11 sierpnia mogą wziąć udział wszyscy ci, którzy nie zajmują się kolarstwem zawodowo ani nie są zrzeszeni w żadnych klubach sportowych. Każdy z uczestników  z pewnością znajdzie kategorię odpowiednią dla siebie. 

REGULAMIN

MAŁY WYŚCIG

„Memoriał Henryka Łasaka” 

1.      CELE:

  • Propagowanie kolarstwa jako zdrowego trybu życia
  • Zachęcenie dzieci i młodzieży do czynnego uprawiania kolarstwa

•      Zagospodarowanie czasu wolnego

2. ORGANIZATORZY:

  • DUO CIRCULI sp.z o.o.
  • Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji „Babia Góra” w” Sucha Beskidzka

3. TERMIN I MIEJSCE RAJDU

11 sierpnia 2017 r., rozpoczęcie o godz. 16:00

 

Start i meta: Stadion Sportowy Miejskiego Centrum Sportu i Rekreacji w Suchej Beskidzkiej

Zapisy od godziny 15:30 przed startem 4. PROGRAM WYŚCIGU. Program wyścigu obejmuje następujące konkurencje:

  • Wyścig rowerowy dla dziewcząt do 6 lat -100 m
  • Wyścig rowerowy dla chłopców do 6 lat -100 m
  • Wyścig rowerowy dla dziewcząt 7-8 lat – 400   m
  • Wyścig rowerowy dla chłopców 7-8 lat – 400 mWyścig rowerowy dla dziewcząt 9-10 lat – 600   m
  • Wyścig rowerowy dla chłopców 9-10 lat – 1000   m
  • Wyścig rowerowy dla dziewcząt 11-12 lat – 1000   m
  • Wyścig rowerowy dla chłopców 11-12 lat -1500 m
  • Wyścig rowerowy dla dziewcząt 13-15 lat – 2000   m
  • Wyścig rowerowy dla chłopców 13-15 lat – 2000 m

5. UCZESTNICTWO.

  • O zakwalifikowaniu do danej grupy wiekowej decyduje rok urodzenia.
  • W wyścigach rowerowych biorą udział dzieci poniżej 9 lat   po spełnieniu następujących wymogów:

–  praktyczna umiejętność bezpiecznej jazdy rowerem;

–   posiadanie roweru sprawnego technicznie oraz kasku ochronnego;

– obecność rodzica lub opiekuna wraz z dokumentem tożsamości

–  brak przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w wyścigu

Osoby powyżej 10 roku życia mogą brać udział po spełnieniu następujących wymogów:
– praktyczna umiejętność bezpiecznej jazdy rowerem;

– posiadanie roweru sprawnego technicznie oraz kasku ochronnego;

– posiadanie dowodu tożsamości (legitymacja szkolna);

– brak przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w wyścigu

6. ZASADY ZGŁASZANIA

Zgłoszenia przyjmowane będą przez Komisje  Sędziowskie w dniu rajdu do 30 minut przed startem . Uczestnicy rajdu przyjeżdżają na własny koszt.

7. OCENA WYŚCIGU

a)   Ocenę rajdu przeprowadza się wyłącznie w klasyfikacji   indywidualnej   z podziałem na płeć uczestników.

b)   Wyścigi będą przeprowadzone „seriami na czas”.

c)   Przy uzyskaniu identycznego czasu przez dwóch lub więcej uczestników o wyższej lokacie decyduje wcześniejsza seria startu.

W przypadku udziału mniej niż 10 osób w danej grupie   organizatorzy zastrzegają sobie prawo łączenia grup   w kategorii wiekowej lub odwołania wyścigu danej grupy.

8. NAGRODY

 

Fundatorami nagród są organizatorzy wyścigu.   Przewiduje się następujące nagrody:

  • puchar za I miejsce we wszystkich kategoriach wiekowych;, za II i III miejsce medale we wszystkich kategoriach wiekowych;
  • nagrody rzeczowe dla pierwszych 3 osób w   każdej kategorii wiekowej
  • dyplomy dla pierwszych 6 osób w każdej kategorii wiekowej

9. ZADANIA UCZESTNIKÓW.

  • Przejechanie przez uczestnika wyznaczonej trasy.
  • Uczestnikom wyścigu zabrania się:

–  wyjazdu na trasę w czasie trwania przejazdu zawodników    nie biorących udziału w danej konkurencji;

–  skracania trasy

Stosowania się do poleceń sędziów, osób kierujących wyścigiem i osób odpowiedzialnych za zabezpieczenie.

Nieprzestrzeganie     w/w   ustaleń   będzie    równoznaczne   z dyskwalifikacją uczestnika.

10. KOMISJA SĘDZIOWSKA.

  • Kierownictwo    Rajdu    powołuje    Komisję Sędziowską   w skład której wchodzą: sędzia główny, sędzia techniczny, sędzia startowy, sędzia mierzący czas, sekretarz.
  • Sędzia     Główny   przed    rozpoczęciem    wyścigu    zapoznaje   uczestników z regulaminem.
  • Sędzia Główny ogłasza wyniki danego wyścigu, które stają się prawomocne po upływie 30 minut od ich ogłoszenia.
  • Przed upływem regulaminowego czasu uprawomocnienia się wyników danego wyścigu może być zgłoszony protest.

Ogłoszony przez Sędziego Głównego wynik po rozpatrzeniu i wyjaśnieniu ewentualnych protestów jest ostateczny   i nie podlega dalszym odwołaniom

Komisja Sędziowska ze swoich czynności sporządzi protokoły, które są załącznikami do komunikatu z przebiegu wyścigu.

11.       USTALENIA KOŃCOWE.

a) W razie złych warunków atmosferycznych Sędzia Główny w porozumieniu z organizatorami może podjąć decyzję o zmianie tras lub odwołanie wyścigu.

b) Każdy uczestnik wyścigu bierze udział w imprezie na własną odpowiedzialność.

c)  Organizatorzy nie ubezpieczają uczestników, zalecają   ubezpieczenie się od nieszczęśliwych wypadków.

d)  Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za zniszczony, zagubiony sprzęt oraz rzeczy osobiste w trakcie wyścigu.

e)  Udział w imprezie oznacza akceptację niniejszego regulaminu oraz wiąże się z wyrażeniem zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika imprezy w materiałach promocyjnych organizatora.

f)  W przypadku powstania niejasności co do sformułowań niniejszego regulaminu, do ustalenia obowiązującej jego interpretacji upoważnione jest wyłącznie Kierownictwo Rajdu.

Dodatkowe informacje pod nr telefonu 662 224 287

 

Skip to content