Ponad milion złotych zwrotu reklamowego Valvoline Rajdu Małopolski – taki wniosek płynie z analizy Press Service Monitoring Mediów
W przedostatni weekend lipca zorganizowana została druga edycja Valvoline Rajdu Małopolski. Zawody stanowiły rundy cyklu mistrzostw Południa, mistrzostw Śląska oraz pucharu Śląska, a przede wszystkim kandydowały do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Wydarzenie rozeszło się szerokim echem w środowisku motoryzacyjnym, a także w mediach, wypracowując ponad milion złotych ekwiwalentu reklamowego.
Organizatorom Valvoline Rajdu Małopolski od samego początku przyświeca jedna idea: zorganizować wydarzenie z myślą o mieszkańcach, kibicach i zawodnikach. Połączenie wszystkich oczekiwań nie jest łatwe i stanowi duże wyzwanie, które udaje się realizować dzięki wsparciu kilkudziesięciu partnerów, lokalnych władz i sztabu ponad 250 osób w organizacji. Podczas tegorocznej edycji rajd przebiegał na terenach powiatu suskiego i powiatu wadowickiego, a do rywalizacji zgłosiło się blisko 100 załóg, rezerwując około 600 miejsc noclegowych. Na miejscu pojawiło się 40 akredytowanych dziennikarzy, 16 redakcji objęło patronat medialny. Zawody pokazywane były na żywo w telewizji, a łączny czas emisji transmisji i reportaży wyniósł 1057 minut (ponad 17 godzin).
— Na nasze zlecenie firma Press Service Monitoring Mediów analizowała medialnie wydarzenie w okresie maj-sierpień 2022 roku. W ciągu tego krótkiego czasu zanotowano łącznie 2105 publikacji o dotarciu do blisko 9 milionów osób i zasięgu ponad 46 milionów. Publikacje wycenione zostały na 1 106 838 złotych ekwiwalentu reklamowego (AVE). W niektórych obszarach zwiększyliśmy wyniki o kilkaset procent i myślę, że cały sztab może być dumny z takich liczb. Wierzę, że te wyniki potwierdzą tylko naszym partnerom, że decyzje o wspieraniu naszego wydarzenia w drodze do mistrzostw Polski były słuszne — mówi Gabriel Borowy, właściciel firmy GB Promotion, promotora Valvoline Rajdu Małopolski.
Pełny raport medialny Valvoline Rajdu Małopolski 2022 dostępny jest tutaj: https://gbpromotion.pl/pliki/VRM_2022_raport_medialny.pdf
Sponsorem tytularnym rajdu jest firma Valvoline.
Patronat nad rajdem objęli: Starosta Suski Józef Bałos, Starosta Wadowicki Eugeniusz Kurdas, Burmistrz Makowa Podhalańskiego Paweł Sala, Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka Stanisław Lichosyt, Wójt Gminy Zawoja Marcin Pająk, Wójt Gminy Zembrzyce Łukasz Palarski, Wójt Gminy Stryszów Szymon Duman, Wójt Gminy Stryszawa Rafał Lasek oraz Wójt Gminy Budzów Jan Najdek.
Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.
Partnerami zawodów są: VD, Powiat Suski, Profil Pur, Akces, LURKA, Blachdom Plus, Firma Budowlana Lichosyt, TerazDopłata.pl, Pochłopień, Auto-serwis Jancarz, Miejska Biblioteka Publiczna-Dom Kultury w Makowie Podhalańskim, FinishA, Ostruszka Ubezpieczenia, Traviata, Żarpłyt, Solparts, BSG Parts, Block Motorsport, Woodica, Aquer, Kolor Plus Studio, Ekoinstal, Wulkan, Honda Kolaczek, RacingShop.pl, Cztery Pliszki, Mosur Warsztat, Electris, Adamek „RAF”, Litdrew.pl, CSR Auto Regeneracja, Gummi Serwis, Auto Lux, Akces Plast, HyperNET, Pełna Chata, Drogbud Sobaniak, Sużyw, Wójtowicz Travel, Hotel & Camping Jazy, Drewnoland, Góral, Cukiernia Ewa Maków Podhalański.
Patronat medialny objęły redakcje: Motowizja, Motorsport.com, Rallypl.com, Rally and Race, Radiostrada, EVO Magazine, Kronika Beskidzka, Moto Radio, Sucha24.pl, PowiatSuski24.pl, DlaWas.info, suskiDlaWas.info, malopolskaonline.pl, SuchaInfo.pl, Rozmus Photography oraz eWRC-results.com.
Organizatorem Valvoline Rajdu Małopolski jest Automobilklub Śląski, a promotorem firma GB Promotion.