Po kilkuletniej przerwie (ostatnie zawody odbyły się w roku szkolnym 2004/2005) powracamy do rywalizacji chłopców szkół średnich w piłkę nożną!!! Turniej o Puchar Starosty Suskiego zostanie rozegrany 6. czerwca (czwartek) o godz. 10 na Orliku w Suchej Beskidzkiej. Do zgarnięcia, oprócz pamiątkowego pucharu dla najlepszej drużyny, będą statuetki dla: MVP zawodów, najlepszego bramkarza (jak dokonywany jest ten wybór, można się dowiedzieć tutaj)! Zespół składać się będzie z pięciu zawodników w polu + bramkarz (do turnieju szkoła może zgłosić maksymalnie dwunastu zawodników). Do zobaczenia w czwartek na Orliku w Suchej Beskidzkiej!!!
Lista szkół, które zgłosiły się do turnieju + nazwisko opiekuna:
1. Zespół Szkół Ogólnokształcących w Suchej Beskidzkiej – opiekun: Witold Droński
2. Zespół Szkół im. bł. ks. P. Dańkowskiego w Jordanowie – opiekun Marek Tupta
3. Zespół Szkół im. H. Kołłątaja w Jordanowie – opiekun Jakub Jeziorski
4. Zespół Szkół im. W. Witosa w Suchej Beskidzkiej – opiekun Jacek Kudzia
5. Zespół Szkół im. W. Goetla w Suchej Beskidzkiej – opiekun Mariusz Stanaszek
6. Zespół Szkół w Zawoi Wilcznej – opiekun Janusz Rusin
Szczegółowy regulamin zawodów:
Artykuł 1 – Cel rozgrywek:
1. Celem rozgrywek jest popularyzacja piłki nożnej na terenie Powiatu Suskiego wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz wyłonienie najlepszej drużyny, której zostanie przyznany Puchar Starosty Suskiego. Jak w przypadku rozgrywek w ramach współzawodnictwa sportowego szkół – do zdobycia jest także statuetka dla MVP i najlepszego bramkarza.
Artykuł 2 – Termin i miejsce przeprowadzenia zawodów:
1. Zawody odbędą się w czwartek 6. czerwca od godz. 10 na stadionie Orlik w Suchej Beskidzkiej. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, zawody mogą zostać przełożone na inny termin (piątek 6. czerwca godz. 10 na stadionie Orlik w Suchej Beskidzkiej).
Artykuł 3 – Zgłoszenie do zawodów
1. Drużyna zgłoszona do zawodów może liczyć maksymalnie 12 zawodników.
2. W zawodach może wziąć udział uczeń zgłoszonej do zawodów szkoły średniej, który w roku szkolnym 2012/2013 był uczniem danej szkoły.
3. W zawodach mogą brać udział zawodnicy, którzy są zgłoszeni do rozgrywek piłkarskich organizowanych przez Polski Związek Piłki Nożnej, Okręgowe Związki Piłki Nożnej i Wojewódzkie Zrzeszenia LZS.
Artykuł 4 – Zasady gry
1. Mecz trwa 2×10 minut.
2. Spotkanie rozgrywają dwie drużyny, a każda z nich składa się z nie więcej niż sześciu zawodników, z których jeden jest bramkarzem. Aby rozpocząć spotkanie drużyna musi posiadać w swoim składzie co najmniej czterech zawodników. Jeżeli w wyniku wykluczeń zawodników w którymkolwiek zespole pozostanie mniej niż czterech zawodników mecz należy zakończyć i przyznać walkower na korzyść drużyny przeciwnej.
3. Dozwolona maksymalna ilość zawodników rezerwowych wynosi sześć osób.
4. Ilość zmian „w locie” dokonywanych podczas meczu jest nieograniczona. Zawodnik, który został zmieniony może powrócić na boisko jako zmiennik następnego gracza. Zmiany odbywają się tylko i wyłącznie w tzw. „strefie zmian”. Dopiero po zejściu zawodnika do strefy na boisko może wejść nowy zawodnik. Za niezgodne zmiany zawodnik schodzący może zostać ukarany karą 2 minutową a drużyna osłabiona.
5. Szkoły zostaną podzielone na dwie grupy – w każdej będzie występowało po trzy szkoły. W grupach gramy systemem każdy z każdym. Po zakończeniu rozgrywek grupowych, drużyny z miejsca trzeciego rozgrywają mecz o miejsca V-VI, z miejsca drugiego – o miejsca III-IV, z miejsca pierwszego o miejsce I-II. W przypadku innej ilości szkół na zawodach, o systemie gier decyduje organizator.
6. Punktacja: zwycięstwo – 3 pkt., remis – 1 pkt., porażka – 0 pkt.
7. O kolejności miejsc w rozgrywkach grupowych decyduje kolejno:
· większa liczba zdobytych punktów;
· przy równej liczbie zdobytych punktów korzystniejszy bilans pomiędzy zainteresowanymi drużynami, a w przypadku gdy jednakową ilość punktów zdobędą więcej niż 2 zespoły, wówczas sporządza się tzw. „mała tabelkę” uwzględniającą tylko wyniki pomiędzy zainteresowanymi drużynami;
· korzystniejsza różnica bramek;
· większa ilość zdobytych bramek;
· mniejsza ilość straconych bramek;
· dodatkowy mecz 2×5 minut, w którym obowiązuje zasada “Złotego gola”.
Artykuł 5 – Nagrody
1. Każda z drużyn biorąca udział w turnieju (zgłosiło się sześć szkół) otrzyma pamiątkowy dyplom.
2. Zwycięzca zawodów odbierze Puchar Starosty Suskiego.
3. Przewidziano dwa indywidualne wyróżnienia – dla najlepszego bramkarza oraz dla MVP turnieju. Po zakończeniu zawodów opiekun każdej z drużyn oraz przedstawiciel starostwa może wskazać po jednym kandydacie do tytułu tej nagrody. Opiekunowie nie mogą głosować na zawodnika ze swojej szkoły. W przypadku równej ilości głosów wśród dwóch lub więcej zawodników do każdej nagrody, decydujący głos ma przedstawiciel starostwa.